Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Keith en Christine Brandt - WaarBenJij.nu Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Keith en Christine Brandt - WaarBenJij.nu

Curacao

Door: keithstien

Blijf op de hoogte en volg Keith en Christine

11 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag gingen we aan wal op het mooie Curacao !
We liggen hier in de haven wat eigenlijk voor ons thuis het bekende stukje curacao is, bij al de gekleurde in Nederlandse stijl gebouwde huisjes aan de kade, Erg kleurrijk en je word er meteen vrolijk van als je dat allemaal ziet.

Vanmorgen om half 9 zaten we al in de bus voor een eiland tour die ons weer een groot gedeelte liet zien tijdens de 3 en half uur rondreis op Curacao.
Zo kwamen we langs een oude zout bedding die niet meer in gebruik was en daar zaten enkele flamingo’s in het wild.. erg bijzonder om te zien.
Helaas mochten we hier niet uit de bus om foto’s te maken maar gelukkig is dat wel gelukt met de spiegel reflex camera, maar helaas heb ik de foto’s nog niet op de laptop kunnen zetten dus die houden jullie nog te goed.

Even later moest de bus weer in de ho ijzers voor 2 leguanen .. en 2 flinke jongens die zomaar uit het niks de weg overstaken.. tja dat zal ons in Nederland en Belgie niet snel overkomen vermoed ik :)

We zijn ook bij een mooi strandje geweest waar je je weer in het paradijs waande.. hagel witte stranden en kristal helder water tja wat kan je daar meer over vertellen de foto’s zeggen genoeg denk ik.

Na de tour snel even de boot op gegaan om even om te kleden en daarna Willemstad in gewoon even lekker rond kijken naar alle bezienswaardigheden hier, zoals die beroemde gekleurde huisjes waar ik het eerder over had en over de drijvende en varende brug en nog veel meer.

We kwamen zowaar ook nog een bekende Nederlander tegen .. niemand minder dan Bert Visscher riep hier zomaar in het wil rond :)

We liggen vandaag veel langer in de haven dan dat we gewend waren, normaal varen we in iedere haven rond 17 uur uit maar vandaag zal dat pas om 10:30 uur zijn om vervolgens koers te zetten naar het laatste eiland alweer .. Aruba !

Vanavond eten we om 20:30 uur in het Pinacel restaurant, hier moet je speciaal reserveren , dit is een specialiteiten restaurant hier op het schip dus we zijn benieuwd.
Om 10:30 uur als we dus uitvaren is er een pool party op het lido dek dus daar gaan we ook eens een kijkje nemen wat dit allemaal inhoud.
Kortom Curacao was weer een bijzonder mooie dag op een heel mooi eiland !

We zijn benieuwd of morgen Aruba ook weer zo’n mooie dag zal worden .. maar we gaan er vanuit dat dit wederom een geweldige dag zal zijn.. zoals alle dagen eigenlijk de afgelopen 2 weken

Nou de groeten hier van ons en tot de volgende maar weer.

Groeten,

Keith en Stien

• 11 Mei 2010 - 00:25

Pa En Ma:

tja het lijkt een beetje op de amsterdamse grachten
    met die gevels
    erg mooi zo te zien
    groetjes
    enne ik hoop die beesten echt niet hier op de kanaalkade tegen te komen hoor ;)

• 11 Mei 2010 - 05:06

Angelique & Sylvia:

Hela,

Ook weer een erg mooi eiland zeg dat Curacao. Leuk zo die gekleurde huizen. Jullie hebben echt heel veel mooie dingen gezien! Brrr, wij hoeven zo'n beest ook niet in onze tuin hoor. Wel leuk dat jullie zo'n leguaan zo dichtbij hebben gezien. Veel plezier verder!
    Jullie zullen vast en zeker ook wel genieten van Aruba, Angelique heeft zich daar enorm geamuseerd destijds. Tot horens weer!! xx

• 11 Mei 2010 - 05:22

Ma:

he wat ben jullie bruin
    we gaan je niet niet er kennen ,;het is weer eens prachtig geweest
    nu nog een paar dagen
    genieten en dan aande slag maae heel even niet
    aan denken hier zal het weer goed worden als ge thuis komt kusjes xxx

• 11 Mei 2010 - 06:28

Werner & Ina:

Mooi hoor, dit zie je alleen op tv hè...nou jullie nu in het eggie.
    Tijd vliegt hè op vakantie, geniet er nog even van.

• 11 Mei 2010 - 10:31

Nonkel Pol:

mooie reis! Geniet er maar van, en nog veel lol, van Nonkel Pol!

• 11 Mei 2010 - 13:47

Loes En Chaira:

Zo mooi allemaal, het water zo blauw en dan al die kleurige huizen, geweldig om dit (op afstand) mee te mogen maken. Geniet op Aruba. En de aswolk kan niet echt een belemmering zijn om daar nog even langer te blijven.

• 11 Mei 2010 - 14:39

Palmyra/Frank:

Prachtig om te zien,geniet nog maar lekker het is weer voorbij voor je het weet,Mary is ook weer al terug uit Suriname.

• 11 Mei 2010 - 20:12

Mary:

Leuk alles te lezen! Dat zal tegenvallen als jullie weer terug zijn! Op Aruba kun je natuurlijk nog langs bij een ex-collega: Carolien: die woont daar sinds ruim een jaar.
    Zijn jullie niet op St. Maarten geweest? Van St. Barths kan ik mij ook nog goed herinneren dat alles zo deca was. Geniet nog lekker!!